تشخیص گوشت با کیفیت

آیا با روش های تشخیص تشخیص گوشت سالم از گوشت نامرغوب آشنا هستید؟
آیا میدانید باید چه نوع گوشتی را بخریم؟

اگر میخواهید خودتان گوشت با کیفیت را تشخیص دهید این مطلب را از دست ندهید.
گوشت مناسب برای خرید گوشتی می باشد که تمام موارد زیر را دارا باشد.

1 – رنگ گوشت
رنگ گوشت با توجه به سن گاو یا گوسفند فرق می‌کند. رنگ گوشت دامهای جوان‌ معمولا روشن‌تر از حیوانات پیر‌تر است.

2 – ساختار و نمای گوشت
سطح گوشت باید کاملا بی‌عیب و صاف به نظر برسد.  ظاهرش نباید خیلی پرچرب باشد. در گوشت مرغ هم نباید خونمردگی یا تورم دیده شود.

3 – بافت گوشت
به وضوح می‌توان ساختار و بافت گوشت را دید. گوشتی که بافت ضخیمی دارد، خوش پخت، مطبوع و لذیذ نیست. گوشت مناسب برای خرید گوشتی است که بافت مناسب و نرمی داشته باشد.

4 -کیفیت ظاهر مرمری گوشت
به پراکندگی چربی در بافت عضلانی گوشت، که به آن ظاهری لکه لکه یا رگه دار می‌دهد، ظاهر مرمری گوشت می‌گویند. و هرچقدر این ظاهر گوشت مرمری‌تر باشد، گوشت نیز خوشمزه تر و دارای طعم بهتری خواهد بود.

5 – آبدار نبودن
اگر روی پیشخوان قصابی و یا در بسته بندی‌های فروشگاه گوشت آبداری دیدید، این گوشت بی‌کیفیت و فاسد است و در خرید آن اجتناب کنید.

6 – بو
هیچ نوع بوی غیرطبیعی مانند ترشیدگی، تعفن و یا گندیدگی نباید در گوشت حس شود. در مورد گوشت مرغ‌ نیز، اگر قسمت داخلی اتصال ران به بدن، بوی بدی داشته باشد، این مرغ در حال فساد است.

7 – بسته بندی
به بسته‌های گوشت‌های بسته بندی شده نیز توجه کنید. بسته بندی‌ها نباید صدمه دیده باشند و همچنین باید کاملا تمیز باشند. در ضمن درون آنها باید عاری از هوا بوده و گوشت کاملا خشک باشد.

8 – شرایط خنک کنندگی، انجماد و نگهداری گوشت
باید به روش خنک نگه داشتن گوشت‌ها، به ویژه در فصل گرم تابستان، توجه کرد. گوشت مناسب برای خرید باید در دمای منهای 7 درجه سلنتی گراد نگهداری شوند. در ضمن انجماد سریع و در فریزر با دمای زیر منهای 18 درجه سانتیگراد، بهترین روش انجماد گوشت می باشد.

همچنین در هنگام خرید حتما به اطلاعات تولید گوشت نیز توجا نمایید. (بخصوص گوشت های بسته بندی)
با توجه به موارد بالا شما هم اکنون میدانید که گوشت مناسب برای خرید چه ویژگی هایی باید داشته باشد.
حالا که با روش های تشخیص تشخیص گوشت سالم از گوشت نامرغوب آشنا شدید در ادامه پست های بعدی به معرفی انواع گوشت خواهیم پرداخت.